Treu tot el partit a l'Agenda "Un Curs a la Terra"
EL DOSSIER CENTRAL
Cada edició d’”Un Curs a la Terra” inclou un dossier central en forma de reportatge. Enguany està dedicat a tres entitats ecologistes d’Osona, Menorca i l’Alcoià. A través de les seves lluites, veiem la importància i el poder transformador d’una ciutadania conscienciada, organitzada i mobilitzada.
(Pàgines: de la 112 a la 119)
TREBALLEM EL SENTIT CRÍTIC
“Un Curs a la Terra” té la seva banda sonora amb grups i artistes de tot l’àmbit lingüístic català i d’altres que canten en altres llengües. Accedeix a la llista de totes les cançons que proposem.
*Sempre que és factible els textos estan relacionats amb el contingut de la setmana.
Cada setmana, una proposta. L’agenda “Un Curs a la Terra” conté recursos pensats com a pretext perquè els docents puguin treballar al grup-classe el foment del sentit crític a partir de qüestions relacionades amb la igualtat de gènere, la solidaritat, la sostenibilitat mediambiental i altres factors de creixement personal i social.
Treballa amb el grup-classe el sentit crític i la competència social i ciutadana amb els textos que us oferim per a cada setmana del curs.
HI TROBARÀS INFORMACIÓ INTERESSANT
L’Agenda de la terra escolar també inclou una tria dels dies internacionals*, els solsticis i equinocis i les llunes i els eclipsis.
*Sempre que és factible els textos estan relacionats amb un dia internacional que se celebri en la setmana corresponent
ÍNDEX TEMÀTIC
SOLIDARITAT
Refugiats. p.7,
Migracions a la Mediterrània, p 39
Migracions dins l’Estat espanyol, 85
COOPERACIÓ
Jocs i cooperació. p 41
Cooperativisme. p. 43,
CONSUM RESPONSABLE
Banca ètica. p.27
Explotació laboral al tercer món. p 33
Comerç Just p. 35, 37
Residus dels dispositius electrònics. p 55
Els ràiders p. 79
Consum ètic i moda p. 91
Envasos i embalatges p. 93
La Cooperació i bé comú p. 97
IGUALTAT DE GÈNERE I FEMINISMES
Els drets de les dones a la Segona República. p,9.
Dia Internacional de la Dona Rural. P.21
La pobresa menstrual p.23
Violències de gènere. P. 33
Micromalsclismes. p 55
L’Ecofeminisme p. 63
SOSTENIBILITAT LINGÜÍSTICA I MULTILINGÜISME
Ús social de la llengua catalana, p. 13
Les dites populars, p.47
Llengües del món en perill, p.59, 83
Projecte Endrets-Geografia p. 75
Història, cognoms i topònims p. 77
MEDI NATURAL
Els efectes del residus al mar. p. 15
Projecte Boscos, p. 25
Microorganismes al sòl, 45
Els banys de bosc p 67
Residus del tèxtil al desert d’Atacama p. 87
Conferències internacionals sobre el canvi climàtic, p.89
Envasos retornables o reciclatge p. 103
Energia nuclear o renovables? p. 105
ELS DRETS HUMANS I LES LLIBERTATS
La pena de mort, p.17
Teatre Social de l’Oprimit, p.69
SALUT MENTAL I AUTOESTIMA
Salut mental d’infants i joves, p.29
Assetjament escolar, p.31
Ciberassetjament. P. 49
Addiccions p.95
SENTIT CRÍTIC
Notícies falses, 51
Informació esbiaixada p. 81
Violència simbòlica 57
ALTRES
Microbiota humana, 61
Astronomia i el zodíac 73
Cims emblemàtics p. 99
Les Parròquies d’Andorra. p. 11
EL Castell de Cardona i la Guerra de Successió, 65
Coneixement i diversitat cultural. p. 101